søndag 29. august 2010

Blåbær


I dag har jeg og mamma og pappa plukket blåbær.
Samtalen gikk omkring himmel og jord: som hvorfor utlendinger spiser byduer, pirater fra Stavanger, pentagoner, bestemødre som tar livet av bestefedre og svensker som synger sanger til meg i kasse nummer 4 på ICA.
Vi ble alle tre enige om at rom og cola er mine fiender etter at jeg fortalte dem om mine opplevelser på fredag og lørdag. Men noe viktig skjedde også på fredag da en liten gjeng mennesker var på vei til byen fra et hus nær en gravlund på toppen av en høyde. Mellom beatboxing og flørting med wangstere fant jeg ut at jeg har det jo faen så bra.
Så, da jeg kom hjem og leste i Frognerfitter kastet jeg boken vekk for jeg fant den så sykt tåpelig. Som om den prøver for hardt. Mamma er enig. Pappa forstod ikke hva Frognerfitter var i det hele tatt.

Ingen kommentarer: